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  • Publicada em 25/03/2024
  • v2624593

Analista de Customer Service

Hapag-Lloyd

Júnior/ Trainee
Que pena, esta vaga está indisponível. As inscrições estão encerradas.
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    Santos
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  • Participação nos Lucros ou Resultados Participação nos Lucros ou Resultados
  • Seguro de vida Seguro de vida
  • Vale-refeição Vale-refeição
  • Vale-transporte Vale-transporte

Descrição


Descrição:

Some of the position's tasks include:

• Handle Customer phone calls

• Build Expertise in all topics related to Imports, Booking Export and Documentation

• Proactively propose and discuss with the managers actions to improve the import, booking and documentation efficiency

• Follow standard processes and new requirements as communicated by management

• Process change of destination

• Verify transport exceptions and bill additional costs / fees to customer where applicable. Addresses all necessary communication

• Follow up transshipment whenever a demand in place

• Handles revenue dispute capturing

• Interaction with customers via CRM

• Act as point of entry for Bills of Lading inquiries

• When required, handle B/L amendments for urgent cases

• Handle Bill of Lading releases requests (Telex release, certificates)

• On customer request, trigger full container releases in FIS

• On customer request, handle special equipment return requests

• Handle import documents like arrival notice, delivery order and container release for single requests

• Process delivery instructions and update FIS with relevant delivery details

• Handle cases correspondence with customer on potential claim requests

• Handle re-export/return shipments

• On customer request, handle all relevant activities to announce on-carriage to the transport dispatch team

• Handle booking, documentation exceptions and hard errors, acting proactively to resolve problems to guarantee the service delivery

• Process invoice amendments (reversals) received via e-mail


Requirements and Qualifications:

• Desirable experience in Excel

• English intermediate

• Able to work well with others and follow guidelines

• Positive attitude




Idiomas:

Inglês - Nível Intermediário

Empresa

A Hapag-Lloyd é uma das principais empresas de transporte marítimo a nível mundial, fundada em Hamburgo, na Alemanha, em 1970.

Orientada para a satisfação de seus clientes e para estabelecer os padrões de qualidade da indústria, a Hapag-Loyd conta com 12.900 colaboradores espalhados por 128 países em todo o mundo.

Oferecemos aos nossos clientes um serviço abrangente com alto valor agregado, que inclui uma ampla gama de soluções de transporte adaptadas as suas necessidades, independente da sua complexidade.

Nossos valores estão no centro de tudo o que fazemos, eles contam a história de onde viemos e nos orientam em nosso caminho a seguir.

Junte-se a nós nesta jornada e ajude-nos a dar sentido ao We Care, We Move, We Deliver cada dia mais.


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