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A Wärtsilä atua no Brasil desde 1990 e emprega, atualmente, cerca de 700 funcionários em oito estados: Rio de Janeiro, Amazonas, Rondônia, Pernambuco, Ceará, Paraíba, Maranhão e Espírito Santo. Ao todo, são mais de 29 usinas termelétricas no país, ultrapassando a marca de 2,5 GW de potência instalada.


Na área naval, a Wärtsilä Brasil tem base instalada com capacidade superior a 1100 MW em mais de 270 embarcações e instalações offshore.


Dentro de seu extenso escopo de produtos e serviços, a Wärtsilä Brasil fornece motores principais e auxiliares, serviços de propulsão para embarcações e soluções completas para usinas de energia.


Um dos grandes destaques da Wärtsilä Brasil é seu compromisso em impulsionar a eficiência energética. Para isso, a empresa vem ativamente encontrando novas formas de reduzir emissões, empenha-se em ir além das normas ambientais vigentes e promove práticas ambientalmente saudáveis.


A Wärtsilä Brasil conta com workshops no Rio de Janeiro, Recife e em Manaus, oferecendo atendimento de alcance total e portfólio completo de equipamentos aos seus clientes.


Para saber mais sobre a atuação da Wärtsilä em outros países, acesse www.wartsila.com.

Account Manager (v1614468)

  • Código da vaga: v1614468
  • Nível hierárquico: Sênior
  • Local: Niterói / RJ / BR
  • Quantidade de vagas: 1
  • Data de expiração: 29 de Dezembro de 2017

Responsibilities:

 

- Serve as the lead point of contact for all customer account management matters
- Build and maintain strong, long-lasting client relationships
- Be an active Capture Team member during contract negotiations
- Develop trusted advisor relationships with key accounts (KAM,AAA,AA), customer stakeholders and executive sponsors
- Ensure the timely and successful delivery of our solutions according to customer needs and objectives
- Clearly communicate the progress of monthly/quarterly initiatives to internal and external stakeholders
- Develop new business with existing clients and/or identify areas of improvement to meet sales quotas
- Forecast and track key account metrics (e.g. monthly sales results, annual forecasts, customer relationship)
- Prepare reports on account status
- Collaborate with the Account Team to identify and grow opportunities within territory/market
- Assist with challenging client requests or issue escalations as needed

 

Education:

University degree in Industrial Engineering, Business Administration, Sales or relevant field
 

Necessary experience:

 - Work experience in Sales, as an Account Manager, Key Account Manager, Sales Account Manager, Junior
- Account Manager or relevant/applicable role.

 

Desired Skills:

- Ability to communicate, present and influence key stakeholders at all levels of an organization
- Solid experience with CRM software (e.g. Salesforce, QlikView or similar) and MS Office (particularly MS Excel, Power Point)
- Experience delivering client-focused solutions to customer needs
- Proven ability to juggle multiple account management projects at a time, while maintaining sharp attention to detail
- Excellent listening, negotiation and presentation abilities

 

Languages:

 
Strong verbal and written communication skills (English, fluent verbal/writing - Portuguese preferential)

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